Asiakaspalvelukeskuksia palveleva uusi tekniikka tehostaa Intrumin toimintaa

Kirjoittanut Advania Finland 17.4.2019 16.40

Perintäyhtiö Intrum tehostaa päivittäistä toimintaansa ottamalla käyttöön saman alustan kaikissa asiakaspalvelukeskuksissa Euroopassa. Tarkoituksena on ulkoistaa alustan ylläpito ja kehittäminen ja sitä kautta parantaa asiakaskokemusta.

”Advania tulee huolehtimaan sovelluksen ylläpidosta koko Euroopan alueella. Näin eurooppalaisissa asiakaspalvelukeskuksissa työskentelevät reilut 6 000 työntekijää pystyvät keskustelemaan saumattomasti yksityishenkilöiden ja yritysten kanssa myöhästyneistä maksuista. Lisäksi meistä tulee Intrumin strateginen kumppani ja kehitämme asiakaspalvelua niin, että se toimii optimaalisella tavalla kaikissa kanavissa. Tämä on uusi ja innostava askel Advanian liiketoiminnassa”, sanoo Pär Lindström, Advanian Communication Center -osaston asiakasvastaava.

Tanskassa Intrum on jo ottanut uuden Pure Connect -järjestelmän käyttöön. Ruotsissa, Suomessa, Iso-Britanniassa ja Baltian maissa järjestelmä on käytössä viimeistään ensi vuoden helmikuussa. Kun kaikissa maissa käytetään samaa järjestelmää, mukana on 24

Euroopan maata ja 6 000 asiakaspalvelijaa, jotka pystyvät viestimään saumattomasti kaikissa kanavissa aina lankapuhelimesta chat-palveluun, WhatsAppiin ja Messengeriin.

”Tarkoituksena on minimoida asiakaspalvelukeskuksissamme käytössä olevien ratkaisujen lukumäärä sekä ulkoistaa järjestelmän kehittäminen ja optimointi. Näin voimme säästää rahaa ja keskittyä siihen, minkä parhaiten osaamme – auttamaan yrityksiä ja organisaatioita saamaan saatavansa ja yksityishenkilöitä maksamaan velkansa”, sanoo Intrumin liiketoimintajohtaja Juuso Rantasalo.

Valitessaan Pure Connect -järjestelmän Intrum on siirtynyt kussakin maassa käytössä olleista paikallisista ratkaisuista yhteiseen verkko- ja digipohjaiseen alustaan. Alusta tarjoaa käyttöön chatbot- ja instant messaging -toimintoja käytettäviksi Facebookin ja Twitterin kautta. Kaikki toiminnallisuus on rakennettu alustan sisään, eikä kolmansia palveluntuottajia tarvita. Advania vastaa toimituksesta, ylläpidosta, sovelluksista ja toiminnan kehittämisestä. Sopimus allekirjoitettiin 1.2.2019, ja se on voimassa kolme vuotta. Sopimus sisältää myös option sen jatkamisesta.

Aiheet: Ajankohtaista

Jaamme blogissamme ajankohtaista tietoa rikastetun asiakaspalvelukokonaisuuden kehittämisestä ja merkityksestä. Kirjoittajina toimivat Advanian asiantuntijat.

Tilaa artikkelit sähköpostiisi

Viimeisimmät artikkelit