Sujuvampaa arkea älykkäillä ratkaisuilla

Kirjoittanut Advania Finland 25.11.2019 9:46

Jira_blogi-kirjoitus


Kaikissa  yrityksissä on lukuisia rutiiniluonteisia työtehtäviä, joissa asioita toistetaan samalla tavalla kerrasta toiseen. Nämä tehtävät ovat usein niin jokapäiväisiä, ettei niistä tule välttämättä ajatelleeksi, että ne kannattaisi automatisoida.

Meillä Advanialla näitä hankalia ja aikaa vieviä manuaalisia työtehtäviä hoidetaan Atlassian Jira-tiketöintityökalua käyttäen asiakaspalvelun tukipyyntöjen hallintaan. Tukipyynnöt tiketöidään järjestelmään esimerkiksi asiakkaan kanssa sovitun SLA:n mukaan, mikä määrittelee, millä palvelutasolla ja kiireellisyysasteella tukipyynnöt hoidetaan. Työpyynnöt on mahdollista reitittää älykkäästi suoraan niille henkilöille keiden vastuulla ne ovat. Tällä vähennetään manuaalityötä ja työjonon purku helpottuu. Meillä Advanialla aspalaisten tiimityöskentely on selkeästi tehostunut ja tuottavuus parantunut.

Automatisoinnilla joustavaa työskentelyä

Automatisoimalla työvaiheita moni hankala työtehtävä helpottuu ja aikaa vapautuu muihin tärkeimpiin tehtäviin. Tikettien osalle voidaan asettaa määräaikoja, lisätä kommentteja ja muistuksia. Näin tiketeille kirjatut työpyynnöt eivät jää kiiretilanteissa huomioimatta, vaan hoituvat nopeasti, helposti ja sovitussa ajassa. Tämä säästää aikaa ja vaivaa, kun kaikilla on suora pääsy ajantasaiseen tietoon yrityksen toiminnasta.

Jirassa on myös kattavat integraatiorajapinnat, jotka mahdollistavat monipuoliset integraatiot muihin järjestelmiin. Esimerkiksi asiakaspalvelujärjestelmästä on mahdollista luoda automaattisesti määritettyjen sääntöjen perusteella tiketti Jiraan jatkoselvitystä varten.

Ketterä raportointi

Jira sisältää kattavat mahdollisuudet raportoida saavutettuja tehokkuus- sekä kustannushyötyjä.
Näkymä työkuorman jaosta ja töiden etenemisestä luo erinomaiset mahdollisuudet johdolle ongelmien ennakoimiseen ja erilaisten trendien ennustamiseen. Varsinkin kiiretilanteissa töitä voidaan priorisoida paremmin ja hankalien ongelmien osalle varata lisäresusseja, mikä lisää nopeampaa tikettien läpimenoaikaa ja tehokkuutta. Raportit on myös mahdollista automatisoida, jolloin halutut raportit saadaan ajastetusti oikeille henkilöille oikeaan aikaan ilman manuaalityötä.

“Advanialla olemme räätälöineet ohjelmiston meidän tarpeisiin sopivaksi ja sen avulla meidän on helppo hallita ja seurata eri projekteihin kuuluvia tehtäviä. Suorituskykymme on huomattavasti parantunut ja aikaa jää nyt myös muihin tärkeisiin tehtäviin.”

Mika Vakkilainen, System Administrator
Advania Finland Oy

Kiinnostuitko? Lue lisää aiheesta:

https://www.advania.fi/tuotteet-ja-palvelut/liiketoimintasovellukset/jira

Aiheet: liiketoimintasovellus, jira, automaatio

Jaamme blogissamme ajankohtaista tietoa rikastetun asiakaspalvelukokonaisuuden kehittämisestä ja merkityksestä. Kirjoittajina toimivat Advanian asiantuntijat.

Tilaa artikkelit sähköpostiisi

Viimeisimmät artikkelit