Länsförsäkringar Alliance perustaa uudenlaisen asiakaspalvelupisteen yhteistyössä Advanian kanssa

Kirjoittanut Advania Finland 5.3.2020 16:50

Merkittävillä investoinneilla uusin digitaalisiin ratkaisuihin Länsförsäkringar Alliance pyrkii varmistamaan saumattoman asiakaskokemuksen yhteyskanavasta riippumatta. Uusi asiakaspalvelukeskus, jonka perustana toimii maailman johtava asiakaskokemusalusta Genesys Contact Center, takaa, että Länsförsäkringar pystyy vastaamaan asiakkaidensa kaikkiin tarpeisiin. Projektin johtoon on valittu Advania.

Johtoaseman saavuttaminen kilpailluilla markkinoilla edellyttää keskittymistä sisäisten prosessien digitalisointiin ja optimointiin. Tämä pätee erityisesti asiakaskokemukseen, joka koostuu monenlaisien yhteyskanavien kautta tapahtuvasta päivittäisasioinnista.

Länsförsäkringar Alliancen asema on poikkeuksellinen Ruotsin pankki- ja vakuutusmarkkinoilla. Yhteenliittymä koostuu 23 asiakasomisteisesta paikallisyhtiöstä, joiden toiminnassa yhdistyvät pienyritysten ketteryys ja suurkonsernin vahvuudet.

Yhteenliittymä kasvaa nopeasti ja vakaasti. Pystyäkseen kohentamaan asiakaspalvelun dynaamisuutta ja laajuutta digitaalisen aikakauden edellyttämällä tavalla konserni on nyt päättänyt sijoittaa uuteen asiakaspalvelukeskukseen. Tavoitteena on luoda yhteinen ja kestävä ratkaisu yhteensä 4 500 vakuutusedustajalle. Asiakkaalle on aina tarjottava tasalaatuista palvelua yhteyskanavasta riippumatta.

Maineikkaaseen Genesys Contact Center -ratkaisuun perustuvan kokonaisratkaisun toteuttaa strategisena kumppanina ja järjestelmäintegraattorina toimiva Advania, joka valittiin tarjouskilpailun voittajaksi. Ratkaisu sijoitetaan Advanian datakeskuksiin, joiden ylläpitoa ja hallinnointia Advania tarjoaa palveluna. Siitä huolimatta, että toinen sopimuksen pääosapuolista on Länsförsäkringar Alliance, ratkaisu on paikallisesti konsernin kaikkien 23 yrityksen käytettävissä.

”Asiakasvuorovaikutuksessa on kyse paljon muustakin kuin saatavuudesta. Nykypäivänä asiakaskeskeisyys edellyttää asiakkaiden lähestymistä heidän tarpeidensa luonteesta riippumatta. Meidän on pystyttävä toimimaan nopeasti, mutta myös ennakoimaan heidän tulevia tarpeitaan. Tämä asettaa infrastruktuurille, ratkaisuille ja toimittajille merkittävät paineet. Advania erottui edukseen palveluntarjoajien perinpohjaisessa arviointiprosessissa. Yhdessä pystymme helpottamaan asiakkaidemme ja työntekijöidemme arkea”, toteaa Länsförsäkringar Uppsalan toimitusjohtaja Ulrica Hedman.

”Yhteydenpito asiakkaan kanssa on keskeistä kaikilla aloilla, mutta digitalisaatio on asettanut monille toimijoille uusia haasteita. Länsförsäkringar Alliancen visio on selkeä: luoda saumaton asiakaskokemus yhteyskanavasta riippumatta. Genesys on maailman johtava asiakaskokemusalusta yrityksille, jotka asettavat asiakkaat etusijalle. Olemme erittäin ylpeitä Länsförsäkringarin luottamuksesta ja odotamme innolla yhteistyötä nykyaikaisen asiakaspalvelukeskuksen perustamiseksi”, toteaa Advania Sweden AB:n toimitusjohtaja Tomas Wanselius.

Haluatko lisätietoja? Ota yhteyttä:

Tomas Wanselius, toimitusjohtaja, Advania Sweden
Puhelin: +46 70 454 35 24
Sähköposti: tomas.wanselius@advania.com

Ulrica Hedman, tomitusjohtaja, Länsförsäkringar Uppsala
Puhelin: +46 18 68 55 00
Sähköposti: ulrica.hedman@lansforsakringar.se

Länsförsäkringar Alliance

Länsförsäkringar Alliance on ruotsalainen yhteenliittymä, joka koostuu 23 asiakasomisteisesta ja paikallisesti toimivasta vakuutusyhtiöstä. Yhdessä ne omistavat 1936 perustetun Länsförsäkringar AB:n, jonka tehtävänä on huolehtia konsernin yhteistoiminnasta pankki- ja vakuutusalalla sekä auttaa alueellisia toimijoita kehittämään palveluitaan. Vuonna 2019 Länsförsäkringar AB:n liikevoitto oli 12,2 miljardia kruunua. Lisätietoja saat osoitteesta www.lansforsakringar.se.

Advania Sweden

Advania on Pohjoismaiden johtava IT-yhtiö, joka tarjoaa mitattaviin tuloksiin johtavia IT-palveluita yrityksille, julkisyhteisöille ja valtionhallinnolle Ruotsissa, Islannissa, Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Advania Sweden työllistää 570 ammattilaista 13 paikallistoimistossa, ja sen liikevaihto on 2,7 miljardia kruunua. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Tukholmassa. Ruotsista hallinnoitavan konsernin liikevaihto on 4,3 miljardia kruunua, ja se työllistää 1 350 henkilöä. Lisätietoja saat osoitteista www.advania.se ja www.advania.com. #advania

 

Aiheet: Ajankohtaista, Customer Experience, contact center

Jaamme blogissamme ajankohtaista tietoa rikastetun asiakaspalvelukokonaisuuden kehittämisestä ja merkityksestä. Kirjoittajina toimivat Advanian asiantuntijat.

Tilaa artikkelit sähköpostiisi

Viimeisimmät artikkelit